תוצאות חיפוש עבור:
מאגר:משולב, מילות מפתח:הגבלת פיטורים
ערכים נבחרים מתוך: חשבפדיה
דף הבית > רשימת תוצאות חיפוש > מאגר:משולב, מילות מפתח:הגבלת פיטורים
תוצאות
מציג 31 - 45 / מתוך 409 תוצאות חיפוש
הצג:
תוצאות לדף
אזורי ת"אסעש *****-**-** עובדת שחזרה מחופשת לידה ולא עשתה מאמצים כנים להשתלב בעבודתה לא תהיה זכאית לפיצוי בגין אובדן הכנסות עובדת הועסקה כמורה לפסנתר פעמיים בשבוע בחברה לתרבות פנאי. העובדת ילדה ושהתה בחופשת לידה ארוכה ובסיומה ביקשה לשוב לעבודה. הואיל ושנת הלימודים התחילה לאחר שביקשה העובדת לשוב לעבודה, לא היו תלמידים שביקשו ללמוד בשיעורי פסנתר. המעסיקה הציעה לעובדת מתכונת עבודה חלופית והעובדת לא הסכימה לכך. ביה"ד קבע כי מנהלה של העובדת הסכים להארכת חופשת הלידה. בשאלה האם המעסיקה הפרה את הוראות חוק עבודת נשים, נקבע כי העובדת לא הוחזרה לעבודה בתום חופשת הלידה ולפיכך פוטרה. זאת למרות הבטחת מנהלה האישי לשבצה עם חזרתה לעבודה. ביה"ד השתכנע כי המעסיקה עשתה מאמצים לשוב ולשבץ את העובדת ואילו העובדת התרכזה בדרישת פיצוי על התקופה בה לא עבדה ובמקביל לא עשתה כל מאמץ כדי להשתבץ בחזרה בעבודה. לפיכך, ביה"ד דחה את תביעת העובדת לפיצוי ללא הוכחת נזק. עם זאת, נפסק לטובת העובדת פיצוי בגין הפרת החוק ובגין פיטורים שלא כדין בגובה 8 משכורות ממוצעות של העובדת. לעניין פיצוי בגין אובדן הכנסות, נקבע כי העובדת מנסה להתעשר על חשבון המעסיקה כאשר דורשת פיצוי זה בו בעת שסירבה לקבל הצעות של המעסיקה לשילובה מחדש בעבודה, לא עשתה מאמצים כנים להשתלב מחדש בעבודה.
תחום: פסיקה
עמודים:2
אזורי ת"א
אזורי נצרתסעש *****-**-** עובדת שפוטרה לא בכוונה מפורשת של המעסיק אלא במעשיו שתוצאתם האובייקטיבית גרמה לאפליה קיבלה פיצוי בגין פיטורים שלא כדין העובדת עבדה אצל המעסיקה מיום 12/11/2012 עד ליום 12/2/2014 מועד בו אושפזה בעקבות חשש להפלה, והומלץ לה על שמירת הריון. במהלך השמירה, אושפזה שוב והוחלט על הפסקת הריונה. בזמן שהעובדת שהתה בביתה בשל ההפלה, העסיקה המעסיקה עובדות חדשות למילוי מקומה של העובדת. עם סיום המחלה שאושרה לעובדת במאי 2014 חודש הקשר בין העובדת לבין המעסיקה במטרה לשוב לעבודה. בסמוך לכך נערכה פגישה בין הצדדים בנוגע לחזרתה. במהלך הפגישה הסבירה המעסיקה כי היא אינה יכולה לשוב לעבודתה שכן משרתה אוישה. העובדת תבעה, בין היתר, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין מכוח חוק שוויון הזדמנויות העבודה. ביה"ד קבע, כי התנהגות המעסיקה בכך שהעסיקה עובדות קבועות במקום העובדת דווקא בשל ההיריון שלה, ובעקבות העובדה שהעובדת לא הגיעה לעבודה עקב ההמלצה בדבר שמירת היריון מהווה אפליה אסורה. די בכך שההחלטה בדבר הפיטורים נשענה בחלקה בלבד על שיקול פסול, כדי להביא למסקנה, כי ההחלטה מפלה והפיטורים בוצעו שלא כדין. ביה"ד פסק לעובדת פיצוי מכוח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה וזכויות נוספות בסך של 51,837 ש"ח.
תחום: פסיקה
עמודים:3
אזורי נצרת
תחום: פסיקה
עמודים:2
אזורי י-ם
אזורי ת"אסעש *****-**-** שיקול עבר פלילי בהחלטת פיטורים מהווה פיטורים שלא כדין עובד הועסק כמטפל בשלושה נכי צה"ל ופגועי ראש החל מיום 12.2.12 ועד ליום 31.8.12. העובד פוטר עקב אי שביעות רצון מתפקודו מצד שתי המשפחות הראשונות. המשפחה השלישית גילתה את עברו הפלילי וביקשה לסיים את הטיפול על רקע זה. בית הדין קבע, כי אין לדרוש מעובד קיים שהורשע בפלילים ושילם את חובו לחברה לחשוף בפני כל מעסיק את עברו גם בלי שהתבקש כאילו הוא נושא אות קלון למשך כל ימי חייו. זוהי דרישה לא מידתית כדי להגן על מעסיקו. הגילוי של עברו הפלילי סתמו את הגולל מבחינתה של המעסיקה שכבר לא טרחה לערוך חיפוש אמיתי של הצבת העובד. בית הדין העניק משקל רב למהירות וסמיכות הזמנים מרגע הגילוי ועד פיטוריו דבר המשקף את המשקל הרב שהמעסיקה העניקה לעבר הפלילי בהחלטה לפטר ולפיכך יש בכך פגם מהותי במעשה הפיטורים. על סמך האמור לעיל, בית הדין קבע כי יש לפצות את העובד בגין פגמים שנפלו בהליך הפיטורים בסך של 25,000 ש"ח. כמו כן נקבע, כי העובד זכאי לסך של 6,608 ש"ח בגין שכר עבודה עבור 27 ימים בחודש ספטמבר 2012 שבהם העובד "עמד לרשות העבודה" לפני שפוטר אף אם לא עבד בפועל.
תחום: פסיקה
עמודים:3
אזורי ת"א
אזורי ת"אסעש *****-**-** עובדת עירייה שהתלוננה על הממונה עליה ושובצה בתפקיד זוטר שאינו הולם את כישוריה תפוצה ב- 60,000 ש"ח ותשובץ במשרה ההולמת את דרגתה עובדת עיריית תל אביב הועברה בהסכמתה (עקב יחסים עכורים עם הממונה עליה), מתפקידה בלשכה המשפטית לתפקיד עוזרת סגנית ראש העיר. פניותיה של העובדת בבקשה להעבירה מתפקידה עקב אי התאמה לתפקיד לא נענו. בנוסף העלתה העובדת טענות לפיהן הממונה עליה מתנכלת לה לאחר שהעירה לה על כך שאישרה דיווחי שעות כוזבים. נקבע כי שיבוץ העובדת בתפקיד מנהלי זוטר מעביר מסר בעייתי ומרתיע מפני חשיפת ליקויים במנהל. עמדת העיריה לפיה יש קושי בהשמתה של העובדת בתפקידים בכירים בשל תיוגה כ"עובדת בעייתית" מצביע כשלעצמו על קשר סיבתי בין התלונות שהגישה העובדת לבין השמתה בתפקיד שאיננו הולם את יכולותיה. בהתחשב בנסיבות, נפסק לעובדת פיצוי בגובה 60,000 ש"ח. כמו כן הורה ביה"ד למעסיקה לשבץ את העובדת בהקדם במשרה הולמת המתאימה לדרגתה.
תחום: פסיקה
עמודים:2
אזורי ת"א
מציג 31 - 45 / מתוך 409 תוצאות חיפוש
הקורסים המקצועיים והמובילים עפ מיטב המרצים בארץ!
×

למענה מיידי, כנסו לאינפוקליק - מחוללים בדיני עבודה

אישור
היסטורית חיפושים
חיפוש מורפולוגי
מורפולוגיה
מדויק
מורחב
נרדפות
תחיליות
חיפוש בכל מאגרי המידע
חקיקה
פסיקה
חוזרים
סוגיות בדיני עבודה
מאמרים
הסכמים קיבוציים
מחשבונים וטבלאות
טפסים
חוזים והסכמים
תקשיר
הודעות נש"מ
דברי הסבר


נא להזין לפחות שדה אחד!
קמפיין חשבים 360